Rebranding

Lees hier meer over de rebranding van FootballGear.

Quality streetwear for football addicts.

Met deze slogan (nog steeds terug te vinden in Our Story) begon ik in 2015 FootballGear. Destijds studeerde ik Commercieel Management en in mijn vrije tijd speelden voetbal en kleding een belangrijke rol.  Op dat moment kwam ik als voetbalfan een foto tegen van een lege tribune, specifiek gericht op alle stadionstoeltjes. Al snel kwam daar het eerste idee: “Hoe vet zou het zijn om dit op een T-shirt te drukken”. Van jongs af aan was ondernemen al een van mijn dromen en nu was het perfecte moment om daar eens mee te starten.

Samen met Ricardo.

Ik kocht de rechten van de foto van de originele fotograaf en samen met Ricardo (die vandaag de dag nog steeds alle fotoshoots van FootballGear doet) gingen we aan de slag in fotoshop. Al snel kwam daar het eerste FootballGear T-shirt als resultaat uit. Om het shirt uniek te maken kozen we ervoor om het FootballGear logo op de achterkant aan de onderkant toe te voegen. Zo wisten we zeker dat dit een uniek shirt zou worden.

Naast het shirt design was er natuurlijk nog meer nodig om FootballGear op te zetten. Zo stond ik even later bij de Kamer van Koophandel met een inschrijving en ging ik opzoek naar een fabriek om mijn eerste shirt te produceren. Ondertussen werkte ik samen met Ricardo aan het logo, de website, visitekaartjes en social media kanelen.

Stadium Seat T-Shirt

In 2016 was eindelijk alles klaar. Zowel de website als het definitieve shirt design. Uiteindelijk kon alles in productie en in de zomer van 2016 stond het eerste shirt online. Het Stadium Seat T-Shirt is uiteindelijk verkocht aan voetbalfans uit meer dan 10 verschillende landen en ik kreeg veel complimenten over het simpele maar leuke ontwerp.

5 jaar FootballGear

Vijf jaar later staan er 30 verschillende producten in onze webshop en hebben we in meer dan 15 verschillende landen voetbalfans blij kunnen maken met onze producten. Mijlpalen om trots op te zijn maar voor ons slechts het begin. In de komende 5 jaren willen wil ik FootballGear namelijk nog verder uitbouwen en professionaliseren. Om onze ambitieuze doelstellingen te halen heb ik een aantal keuzes gemaakt.

  1. Opzetten van een nieuwe, professionele website.
  2. Verbeteren en vernieuwen van het FootballGear logo en slogan.
  3. Uitbreiding in het aanbieden van artikelen.
  4. Opzetten van FootballGear business.

In de komende weken plaatsen we elke week een artikel om deze ontwikkelingen verder toe te lichten.

Bedankt voor jullie support! Voetbal is van ons.

1 reactie op “Rebranding”

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top